Mina barndomsminnen är en osynlig naturkraft

Jag kom nyss på vad jag och en gammal kompis till mig brukade göra när vi kom hem från skolan och skulle plugga. Vi satte på p3 och blandade någon slags gucka med kakao, vispgrädde och socker. Vi vispade det helt själva, med små teskedar i gula plastmuggar från IKEA. Det var inte så gott, men vi gjorde det ändå. Mest för att min kompis gillade det. Jag plockade fram skiten och satte mig ner framför datorn.

Så nu sitter jag här, tio i fem och vispar och vispar med en liten tesked i ett gigantiskt glas från IKEA. Det är vispgrädde överallt och jag läser på paketet.

kelda piske let er et naturligt flodeprodukt baseret på ren flode. den indeholder mindre fedt end piskeflode og tager derfor laengre tid at piske til skum. piskes kold for at få det bedste resultat.

Det betyder att det tar lång tid att vispa. Det är inte ens gott. Jag ska vara på jobbet klockan åtta och allt jag gjort inatt är att vispa grädde. Jag borde ha sovit. Jag borde ha sovit. Jag borde ha sovit.


Önskar att jag haft en cigarett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0