Jämställdhet til' the day I die

"Vi har många trafikmärken med karlar på, men i trafiken finns också många kvinnor."


Ja, just det. Och rollatorer. Och permobiler. Och HBT. Och barn. När får alla permobilare en trafikskylt? När kommer det trafikskyltar med älgkossor istället för de gamla vanliga med älgtjurar? Överviktiga människor? ALLA är faktiskt inte smala, det är diskriminering! När jag var liten brukade jag snusförnuftigt klämma ur mig orden "det är inte rättvist" närhelst min bror fick något jag inte fick, och nu, när jag snart är myndig, borde jag kanske kläcka ur mig något liknande angående viktiga saker. Typ mitt studiebidrag, eller det faktum att jag inte föddes med superhjälteförmågor, som Kim Possible. Men inte om att trafikskyltar vid övergångsställen föreställer en man. Vem har sagt att det är en man, förresten, kvinnor kan också ha byxor, man måste faktiskt inte ha kjol  HELA tiden!

Ja, visst, varje gång jag ska gå över gatan blir jag jävligt förolämpad eftersom jag känner mig så jävla diskriminerad. Jag kan nästan inte gå över för det känns som om hela Sverige är så politisk inkorrekt och korrupt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Inte över gatan i alla fall, för det är bara män som får. Allvarligt, vem fan bryr sig? Ska män och kvinnor nu få gå över vid olika ställen, eller vad, exakt, är syftet? Jag känner mig så deppig, jag är så diskriminerad, jag heter Gudrun schyman och jag är arg och seriös mest hela tiden. Jag undrar varför de inte avfärdade förslaget direkt, det hade varit enkelt, bara att säga "Vi har inte råd.". Fixa biffen, ni vet. Men nu satt dom där vid skrivborden och rullade tummarna och bara "Hmm, vi måste komma med ett förslag snart, vi kan inte bara sitta här och tjafsa om miljöbilspremier, nu ska vi få opinionen på vår sida till 2010.. Är det någon som har något bra eller?" Och så kom dom fram med det DÄR. Dålig fantasi, grabbar (och tjejer! man ska vara PK!).

Jag känner att min lycka blir fullkomlig först när vi kvinnor får egna trafikskyltar. Snälla regeringen, strunta för några veckor i de obetydliga frågorna såsom höjning av studiebidraget eller homoadoption, jag vill se en fru gårman-skylt!

Serri. Jag känner mig så mycket mer jämställd nu. Fuck högre lön, jag vill kunna gå över gatan utan att bli förolämpad. Vi ska göra något för jämställdheten worldwide. No more förtryck, här kommer fru gårman-skyltarna!

Första april var för en månad sen, hörni.


"Vi har många trafikmärken med karlar på, men i trafiken finns också många kvinnor."

Nej, för kvinnor kan inte köra bil. De har inte tid för de är så upptagna med att hinna med att laga klart maten till klockan fem då Herren i huset kommer hem. De vill inte ha högre lön, de skiter i ekonomiskt oberoende, allt de begär är Fru gårman-skyltar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0