"Ett självklart steg mot ett mer jämställt samhälle."

Nu ni, nu jävlar jublar varenda penis och feminist i Västernorrlands län samtidigt som champangen korkas upp. Sporthallsbadet i Sundsvall tillåter nämligen att kvinnor badar topless.
Nätverket "Bara Bröst" tycker det är en självklarhet att kvinnor ska få husera öppet med sina brön i simhallarna. Män får ju det?
Ärligt talat känns det som när man gick på mellanstadiet och kom hem till päronen och ville ta hål i naveln eller tatuera in en delfin på magen (som inte helt oväntat skulle växa sig till en blåval vid färdigutvecklad ålder) för "alla andra får".
Ja just det, eller var det Elins morsas systers bidragssnyltande gravida tonåring, boende i en husvagn på Solvallacampingen som hade rymt hemifrån och kommit tillbaka med alla tillhörande könssjukdomar?

Låt oss blicka tillbaka då Ragnhild Karlsson och Kristin Karlsson den 5 september blev avvisade från badet Fyrishov i Uppsala den 5 september för att ha plaskat i simbassängen med endast halva bikinin på (nä, den saknade halvan hade INTE hamnat på villovägar i "forsen").
Ragnhild och Kristin orsakade ett jädra pådrag i media när de anmälde Fyrishov till JämO.  
Ja fan, sedan september har tappra Ragnhild och Kristin fört en kamp för jämställdheten mot Sveriges könsdiskriminerande badhus. "Är du inte en av oss, är du emot oss. Du är inte en konservativ anständig medborgare med vettiga normer, du är en motståndare till jämställdheten, en könsdiskrimenerande kvinnoförtryckande sådan. Det spelar ingen roll om du har fitta eller inte. Vi vill ju bara få blotta våra tuttar som männen, det är dags att ta oss kvinnor på allvar! Politiker, Sverige, hör upp! Ropen skall skalla, bara bröst åt alla!"

Ta ett rejält jävla blåtuttegrepp på dem när de kör sina 50 längder och dra ner dem till botten så att de aldrig kommer upp vetja.
I Expressen hade några civila fått frågan ställd om de tyckte att det var OKQ8 att Sveriges kvinnofolk skulle få ta alla badhus i besittning och låta härligheterna hänga som det behagade.

"Javisst, varför inte, vissa män har ju också bröst." sa någon. "Kvinnors bröst är mer sexualiserade än mäns i dagens samhälle." skriver Bara Bröst på sin hemsida. (NÄHÄ?!)

"Ja, det är ju bara naturligt." sa en annan.
Jaha, men fan vad bra, ska vi snacka om naturligt, så kan ju jag simma runt och kacka på träningsbanorna när det kniper i badbyxorna, det är ju bara naturligt, ett elementärt behov för oss människor så att säga tänker jag. Eller ämnet som Linda Skugge tog upp i krönikan som återpublicerades i inlägget tidigare: Naturligt, jaha, då är det fritt fram för all världens kukar att bestiga valfritt hål när de blir lite sugna. Kuckel är ju naturligt, det är instinkt, se på hästarna. Mussla åt alla vafan, kör på ba.
Jag vet inte hur det ligger till med er, men nästa gång jag är och snorklar på Eriksdalsbadet vill jag inte mötas av en undervattensvärld av tuttar som betraktar mig likt det onda ögat i LOTR-triologin.

Bara Bröst tycker inte att kvinnor ska behöva skyla sig för att ta ansvar för männens översexualitet. Nänä, men säg såhär, då kan ju jag gå och näcka när jag ska köpa mjölk på ICA om jag känner för det? Det är ju bara naturligt. Och varför ska jag behöva ha kläder på mig för att jag eventuellt skulle kunna bli våldtagen av Frans, 34, 2-barnsfarsa och översexuell.

Så nu har Bara Bröst turnerat landet runt och manifesterat i Svergis simhallar, det ska vara likabehandling i badhusen, å jo minsann, bättre var det på 70-talet! Alltså, se upp gott folk, inom en snar framtid kommer Gudrun och co i sin fulla prakt sitta och fisa förnöjt i bubbelpoolen på Husbybadet. Ska det vara så?

image4


Kommentarer
Postat av: Henke

aja hon till höger kommer kunna vinna nästa val med dendär bilden som val kamanjs bild :p

2008-05-04 @ 01:05:08
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Anja

Ja, du skulle rösta på henne va? Din översexuella mansgris.

2008-05-04 @ 01:09:09
URL: http://englamannen.blogg.se
Postat av: Hanna

Det där var inte vidare värst våltäktsmannamässigt av dig, Anja. Sassa brassa, bröstfettsmassa!

2008-05-04 @ 01:38:50
URL: http://englamannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0