LSD och flygande ekorrar

Här om dagen var mamma gullig nog att göra mig en tjänst. Hon köpte mig ett par skor jag ville ha eftersom mina gamla inte längre var i skick efter Hultsfredsbajamajorna. Att hon köpte fel skor är inte relevant i det jag ska berätta nu. Efter att ha varit svensk medborgare i vad jag tror är närmare 18 år är det fortfarande inte lätt för lilla mamma att säga rätt. Hon har nyligen lärt sig att uttala mjölk med "j". Innan dess hette det "mölk". Nu till dialogen vi hade.
- Tack mamma, men det var Converse jag hade, inte Cheap Monday.
- Men de här är ju jättefina också, de här, Chip and Dale.
- Cheap Monday.
- Hur, hur, Chip and Dejl?
- Cheap... Monday.
- Tjipp and Dale?
- Cheap Mon-day.
- Tjipp Mondale!
- CHEAP MONDAY!!!!!!!!!
- Tjippsmondejl.
- CHEAP (paus) MONDAY.
- Tscheap Mondaeyl.
- MAMMA LYSSNARÅ. CHEAP (paus paus) MONDAY. Som dagen på engelska du vet. Måndag?
- Aha! Tsjeap Moaendejl.
- Precis.. Tjipp Mondejl..

En annan historia var ju när vi skulle köpa en ny TV. Snyggförsäljare86 kommer fram.

Försäljare: Behöver ni hjälp?
Mamma: Ja! Vi undrar, det här, vad er schillnaden mjellan plazma och LSD?

Jag vek mig dubbel och höll på att urinera mitt framför den snygga försäljaren på den gråa heltäckningsmattan inne på Expert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0