Jag är gravid.

Ni som följt bloggen och/eller känner mig någorlunda vet att jag har en rysk mor. En överbeskyddande, konservativ, neurotisk sådan. Hon är som KGB på 'e' fast KGB för personliga angelägenheter. På dessa 16 år har jag utvecklat ett väl inövat mamma_C_C_C_P beteende. Låt mig ge er ett exempel, man skall aldrig säga, och jag menar ALDRIG att man ska/har umgåtts med en vän eller bekant av det penisbeprydda könet. Det kan väcka följdfrågor och oanade konsekvenser. Enligt mor min är män djävulens påfund och roten till all ondska i världen. De enda de vill och tänker på är att få äntra min och resten av den kvinnliga befolkningens, vaginala öppning. Helst av allt ska jag aldrig ha någon som helst sexuell relation med en pojke eller någon slags relation till en pojke (eller en flicka för den delen, det som är värre än sex med en pojke är sex med en flicka, homosexualitet < hetrosexualitet).

Här om dagen frågade hon mig om jag brukar p-piller. Jag satte en kvadratformad mangobit i halsen. Förstår ni? Jag kunde ha blivit mördad av en mango. Jag lugnade mig själv, räknade till 3 i huvudet, masserade maniskt min tinning medans jag vaggade fram och tillbaka, fram och tillbaka, stannade upp, höjde ena ögonbrynet, och sa samlat: "eh, nej varför skulle jag göra det?" (för att undvika oönskad graviditet och där med bli grundaren till ännuenförungmamma.blogg.se? men det kan jag inte säga, det är inte meningen att jag ska veta hur barn blir till).

En annan grej är när jag var liten, eller okej, yngre, typ 6 eller så. Jag hade lika långt hår som Rapunzel eftersom jag inte var herre över mitt eget hår. Jag fick aldrig ha det utsläppt bland folk, ni vet typ som att man inte får urinera på allmän plats? På samma sätt så fick inte jag ha håret utsläppt. Mamma sa att bara dåliga flickor i min ålder hade utsläppt hår. Dåliga flickor med dåliga föräldrar. Det såg oanständigt ut. Det tillsammans med halterneck-toppar. De såg ut som minislampor, minihoror. Flickorna med utsläppt hår alltså. Jag borde väl tacka henne så här i efterhand, hade jag fått ha utsläppt hår hade jag kanske blivit inslängd i en mörkblå folkvagn tillsammans med min kickboard. Nu kan jag ha utsläppt hår, och min mödom likaså. Men jag säger ändå: "eh, nej varför skulle jag göra det?" och låtsas om som om min kunskap om p-piller och fortplantning är lika begränsad som min nätverksanslutning.


Kommentarer
Postat av: Robin (Polare till Tova)

Haha fan vad bra skrivet. I like.

2008-06-30 @ 02:28:58
URL: http://blackdraperyfalls.blogspot.com/
Postat av: anders

Tack Robin (Polare till Tova)!

2008-07-10 @ 16:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0